PROJEKTI I INOVACIJE SVUDA OKO NAS  

Satelitsko praćenje vozila predstavlja projekat Save Živanića, prvobitnog direktora i suvlasnika taksi firme koja je brojila 50 motornih vozila u svom voznom parku. Sava je nakon saznanja da niti jedan sistem na našem tržištu u potpunosti zadovoljava potrebe njegovog posla, doneo odluku da sam razvije sopstveni sistem. Uočivši potrebu za nalaženjem jedinstvenog rešenja uspostavljanja kontrole nad vozilima, ovaj perspektivan preduzetnik je implementirao svoju ideju kroz projekat i na njemu utemeljio svoje dalje preduzetničke aktivnosti.

Sava se odlučio da ime firme Satelitsko praćenje vozila doo bude identično onome što je projekat radio, a za to se odlučio radi jasnijeg tržišnog i marketinškog nastupa, ali i radi približavanja brenda budućim kupcima.

PERSPEKTIVE I RAZVOJNI IZAZOVI PREDUZETNIŠTVA

Kako nam je naš sagovornik Sava naglasio, najveće prepreke u razvoju njegovog projekta Satelitsko praćenje vozila, bilo je vreme da se dođe do finalnog proizvoda koji će zadovoljiti potrebe tržišta. Kako je i sam mogao da oseti na svojoj koži, za ceo proces je potrebno izdvojiti velike količine novčanih sredstava, a krajnji rezultat je neizvestan.

Motivacija mladih za preduzimanje poslovnih aktivnosti može da se nađe u konkretnim primerima uspešnih preduzetnika u okruženju ali u ulozi pokretača se svakako mogu pronaći i inspirativne knjige od Roberta Kiosakija (Bogati otac – siromašni otac), Brajan Trejsi – Misli i obogati se i Džej Konrad Levinson – Gerila marketing.

U našoj zemlji postoji mnogo prostora za poslovni uspeh, smatra Sava, a jedan od razloga je oskudna konkurencija u većini branše i nedovoljna svest tržišnih aktera o potrebi za stalnim napretkom i usavršavanjem (kako ličnim tako i sopstvenog proizvoda).

NAJSKUPLJE JE NE RIZIKOVATI I NE PREDUZIMATI NIŠTA

Donošenje odluke za sopstvenim biznisom predstavlja polaznu tačku u kojoj se potencijalni neuspeh treba javiti samo kao sastavni deo dugoročnog procesa uspeha. Sava smatra da svaki novi korak treba da se doživljava kao novi izazov koji je sada posmatran sa mnogo bolje pozicije u odnosu na prethodni.

Kako Sava kaže krucijalne osobine koje čine preduzetnički duh su svakako želja za učenjem, spremnost, brzo prihvatanje i prevazilaženje gubitka kao i racionalnost u sagledavanju kako konkurentskih tako i sopstvenih mogućnosti.

TRENDOVI KAO GLAVNI PUTOKAZ TRŽIŠNE POTRAŽNJE

„Ljudi koji nisu spremni da se menjaju bivaju zarobljeni u vremenu kojeg više nema“Trendovi su ti koji diktiraju potrebe tržišta, a čije moći nosioci poslovanja često nisu ni svesni. Nas sagovornik Sava smatra da posvećivanje pažnje trendu predstavlja osnovu uspešnog poslovanja.

 

Savet budućim preduzetnicima

Savin savet govori svim budućim preduzenicima da za svet biznisa važe sva pravila koja važe i u drugim segmentima života, ali da postoji jedno zlatno pravilo koje ga izdvaja, a to su interesi. U današnjem svetu svaki posao ili biznis se bazira na interesima kako jedne tako i druge strane i osoba koja želi da bude preduzetnik mora da prihvati i nauči da „igra“ po tim pravilima jer samo tako ima mnogo veće šanse za uspeh.