Da li ste ikada razmišljali o tome kako bi bilo imati porodični biznis? Kako bi bilo da sa svojim najmilijma prolazite kroz sve nedaće preduzetničkog života? Zapravo, da li ste se ikada zapitali kako bi bilo prepustiti obaveze u ruke vaših najbližih?  Sanja Melkus i Violeta Ivković definitivno jesu. Ove dve dame su se odvažile na ovakav korak i odlučile da zajedno sa članovima svoje porodice uplove u avanturu zvanu porodični biznis koji je usmeren na proizvodnju različitih namaza i uljanih marinada od tartufa.

Da li znate šta su tartufi?

Svoju priču o tartufima obično započinju pitanjima “da li znate šta su tartufi?” i “da li ste probali tartufe?” Sve ovo iz prostog razloga jer se u Srbiji o njima malo zna, pa samim tim mali je broj onih koji ih i konzumiraju. O njima se govori da su skupi i nedostižni i da su najbolji tragaci svinje i psi. Sve ovo je istina. I evo još poneki detalj, da imate potpuniju sliku. Tartufi rastu u Srbiji. Ima i crnih, a ima i onih najskupljih, belih. U 95% slučajeva traže se uz pomoć pasa i to rase Lagotto Romagnolo, mada ima dosta pasa drugih rasa koji šetaju tražeći tartufe, ai Sanja i Violeta njihove tartufe pronalaze upravo uz pomoć pasa.

Zagolicajmo maštu ljubiteljima ukusne hrane!

Svoje proizvode prvenstveno žele da predstave kao domaći vojvođanski brend i teže ka tome da sve sirovine koje koriste budu sa područja Srbije. Njihovi proizvodi odišu jedinstvenim ukusom i aromom tartufa. U svakom od njih su utkana dugogodišnja istraživanja i praćenje svetskih trendova u oblasti proizvoda od tartufa. Ponosne su na to što njihovi proizvodi imaju jedinstvene kombinacije ukusa vrhunskog kvaliteta. Svi proizvodi su sa prirodnim sastojcima, bez veštačkih aroma i aditiva. Ime Truff Truff je smislila Sanja, a oslikava se u dupliranom imenu pečurke s kojom rade na engleskom. U šali često kažu da su one dva Truffa.

Ideja iza ovog preduzetničkog poduhvata nastala je sa željom da se zagolica mašta svih hedonista i ljubitelja ukusne hrane. Kako to obično biva, ideja o pokretanju biznisa je došla spontano, a rodila se iz nezadovoljstva prema u tadašnjim kompanijama u kojima su radile.

Prepreke sa kojima su se ove dve hrabre žene susrele jesu manjak informacija koje su im bile neophodne na početku za proizvodnju dobrog i kvalitetnog proizvoda od tartufa. Iako je početak bio veoma težak, one ni jednog trena nisu odustale od njihove ideje.

Možda je cilj dalji, ali je jastuk noću mekši i udobniji!

Mišljenja su da je uspešan biznis i pošten biznis, sa zdravim osnovama. Kako kažu ove dve dame, možda je cilj dalji, ali je jastuk noću mekši i udobniji. Konstantno kontrolišu i prate konkurenciju i na taj način usavršavaju sopstveni brend. Smatraju da je konkurencija važna ali na nju gledaju sa zdravim stavom jer ih ona tera da budu bolje, inovativnije i konkurentnije.

Nakon godinu dana iskustva zvanično možemo reći da su preduzetnice koje vladaju svojim tržištem, Imajući to na umu, pitali smo ih kako je to biti žena preduzetnica. Složile su se da je za žene izazovnije da se upuste u svet preduzetništva, ali i to da je u Srbiji teško biti preduzetnik bez dobrih i jasnih motiva i težnje da što pre stigneš do svog cilja.

Za sam kraj, postavili smo Sanji i Violeti dva pitanja za koja smo sigurni da biste želeli da saznate odgovor.

Kojim životnim lekcijama vas je naučio ovaj životni potez i izbor?

Životne lekcije.. svaki dan učimo nešto novo. Strpljenje je najbitnije. Strpljen spasen.. Naša poslovica.

Šta biste poručili budućim preduzetnicama?

Verujte u sebe. Podrška okoline je jako važna, ali ne presudna. Promišljajte svakodnevno o svojoj ideji, a u jednom trenutku stvoriće ti se jasna slika da je sad pravi momenat da se upustiš u posao. Samo hrabro. Ako si žena, možeš!

Očekuju da se svest o domaćim tartufima promeni i da se u Srbiji s ponosom priča o ovoj jedinstvenoj gljivi. Jer, pored Italije, Francuske, Španije, Hrvatske, i Srbija je njena postojbina.

“I mi “konja za trku imamo”. I to kakvog konja?! Najkvalitetnijeg i u velikim količinama! Pa, zašto onda da ga poklanjamo drugima? Uživajmo zajedno u ovom jedinstvenom daru srpskih šuma.” 

Zaključak: U današnje vreme sa svim izazovima koji se nalaze oko naš, nije lako biti preduzetnik. Samo oni najbolji, sa najviše strpljenja, želje i sa najjačim motivom opstaju. Ukoliko se u ideju ne veruje od samog početka i ukoliko se ne posveti vreme u samu realizaciju glavnog cilja, mali biznis ne može da poveća svoje razmere i pre ili kasnije dolazi do stagnacije pa i do gašenja. Vodite se svojim glavnim ciljem i uspeh će doći pre ili kasnije.