InD: Predstavite nam se – ko ste Vi? Čime se bavite?

Goran: Goran Knežević Msc. mehatronike, sa više od godina prakse u oblasti R&D elektromehaničkih proizvoda, pokretač Kuc-Kuc startup-a. Sin, brat, suprug, otac troje.

InD: Predstavite nam svoj biznis u 3 rečenice.

Goran: KUC-KUC radi na razvoju familije naprednih pametnih brava koje vlasniku omogućavaju potpunu kontrolu pristupa objektu, u realnom vremenu sa udaljene lokacije. Naši proizvodi su prvenstveno namenjeni korisnicima koji se bave kratkotrajnim izdavanjem smeštaja, tzv. stan na dan, ali i drugim korisnicima koji imaju potrebu za kontrolom pristupa i informacijama o pristupanju u realnom vremenu. Prethodno smo na Vip IoT Challenge-u osvojili prvo mesto i naš projekat je takođe prepoznat od strane Fonda za inovacionu delatnost gde smo dobili sredstva za dalji rad na našem proizvodu.

InD: Kako ste došli na ideju da pokrenete baš ovaj biznis?

Goran: Tražeći adekvatno rešenje za sopstveni problem i proučavanjem postojećih rešenja uočio sam prostor za novi proizvod na tržištu i to je bila polazna tačka iz koje se razvila nešto šira slika.

InD: Koji su bili vaši motivi da se upustite u preduzetničke vode?

Goran: Glavni motiv je bila sloboda da radite na sopstvenoj ideji i testirate njen kvalitet kao i granice sopstvenih mogućnosti i izdržljivosti. Pritom neminovno mnogo naučite o birokratskoj strani posla, finansijama i svemu ostalom čega ste pošteđeni u većim sistema.

InD: Kako su izgledali Vaši prvi preduzetnički dani? Na koje poteškoće ste nailazili? Kako ste se sa njima izborili?

Goran: Tek počinjem da živim prve preduzetničke dane i teško je pretpostaviti šta nas sve čeka, tako da do sada viđeno ne bih nazivao poteškoćama.

InD: Koji je najveći izazov sa kojim se danas susrećete?

Goran:  Vreme. Naš trenutni izazov je da se naše rešenje nađe na tržištu u što kraćem roku.

InD: Koliko je Vaš prozivod/usluga inovativan/a, po vašoj oceni?

Goran: Delimično.

InD: Koju novinu ste doneli industriji svojim proizvodom/uslugom?

Goran:  S obzirom da još nismo na tržištu i da ne možemo sa sigurnošću pričati o stanju tržišta u momentu našeg izlaska na tržište teško je dati tačan odgovor. Ono što nam je svakako, pored sigurnosti, najvažniji cilj jeste korisničko iskustvo, takvo da omogućava ne samo tehnički pismenim korisnicima jednostavnu instalaciju i upotrebu naših proizvoda.

InD: Koja je to najkreativnija (ili najluđa) stvar koju ste učinili u svom biznisu, a na koju ste posebno ponosni?

Goran: Najluđa stvar je što nisam odustao pre nego što su stigle potvrde kvaliteta ideje.

InD: Kako pratite trendove i inovacije u Vašoj oblasti?

Goran: Inovacije pratimo kroz tematske časopise, podkaste i prateći rad tehnoloških giganata.

InD: Kako se borite sa konkurencijom?

Goran: U našem slučaju konkurencija ima ulogu razvoja tržišta. Vidim ih kao pionire koji su jako puno energije uložili u razvoj tržišta i pritom nama ostavili jako puno prostora da unapredimo proizvode i ponudimo tržištu veću vrednost i bolja rešenja.

InD: Šta je najvažnije što ste naučili od kada ste počeli avanturu zvanu preduzetništvo?

Goran: Ideja je 80% biznisa kojoj nedostaje još 120% rada da bi se dobilo nešto na kraju procesa.

iND: Šta biste poručili osobama koje planiraju da postanu preduzetnici i preduzetnice?

Goran: Svi koji razmišljaju o počinjanju preduzetničke karijere treba i da pokušaju u suprotnom će uvjek ostati pitanje zašto nisu. Ideja, odlučnost (posvećenost), tim i skok. Ako i ne prođe najbolje, znanje ostaje i sledeći pokušaj će biti bolji.